Dominika Korová
C LAT, B STT

Porotcování

Zpět na přehled témat


Přidat nový příspěvek

Reagujte prosím na konkrétní vzkazy, pokud je to možné (diskuse bude přehlednější)

Legenda: Nepřihlášený pisatel    Registrovaný uživatel   Ověřený uživatel


Příspěvek 2021-03-02 20:57:32

studium na FTVS 7.02.2011 03:58:05

Může mi někdo vysvětlit, proč se studuje tanec na FTVS, když má společenský tanec se sportem společnou jen tu soutěživost, jinak úplně jiná činnost, s jinou podstatou a za jiným cílem. Trochu bych to chápal ještě u trenérů /formy tréninku/, ale u porotců ???

 [reagovat]

pragmalista
>studium na FTVS 7.02.2011 04:50:32 | Na co to je reakce?

asi proto ze se jedna o narocnou telesnou aktivitu, tak je vcelku dobre ze trener vi neco o sporotvnim trenninku, fyzilologii, kinezilologii, anatomii lidskeho tela… a take neco o psychologii, pedagogice, a jelikoz nemame oddelene studium porotce a trenera tak je to oboje najednou.. pravda nevim co a jak se uci napr na baletnich skolach. nicmene tady se clovek dozvi hlavne o fungovni tela, jak spravne (ci lepe) zvysovat fyzickou pripravu, jak neublizit svym sverencum )napr nevhodnym treninkem) jak spravne stretchovat, jak spravne posilovat.. vzhledem k pedagogice a psychologii se clovek dozvi jak nejlepe trenovat deti/dospele, jednotlivce/sku­piny, co rikat/co nerikat a tak dal… to vsechno je malo? nebo myslite ze to spatne? jiste ze tancovani neni jen o fyzicce, je i o „krasnu“ pohybu jenze otom muze mit kazdy svuj vlastni nazor.. ale myslim ze jsem na Vasi otazku proc na ftvs odpovedel

 [reagovat]

honza
>>studium na FTVS 7.02.2011 06:43:45 | Na co to je reakce?

Dobrý den,

souhlasím s tím, co tady bylo napsáno. Ano, je důležité si stále uvědomovat, že tanec a společenský tanec je taky v našem soutěžním podání také jistou fyzickou aktivitou. Pokud se ale podíváme do Kvalifikačního řádu ČSTS – příloha č. 5 (Rámcový program vzdělávání trenérů a porotců, tak zjistíme, že spoustu předmětů je možná až zbytečně věnováno propedeutickým disciplínám zaměřených na fungování těla, namísto pedaogickým a psychologickým disciplínám. Pokud si vybereme například pedagogiku – máme v I. tříde pouze 20 hodin!! A to ještě tzv. pedagogice sportu. Nevím, jaký mají názor ostatní, ale myslím si, že celý tréninkový (či obecně výukový proces) je založen na vztahu mezi učitelem (trenérem) a žákem (tanečníkem) a proto mi příjde hodinová dotace poněkud poddimenzovaná.

Co se týče vzdělávání porotců – ano, jistě by měli mít přehled i o tréninkových metodách, atp. Nicméně je to trošku handicap studovat nutně trenéra i porotce zároveň v pořadí III., II. a I. třídy. Myslím si, že systém vzdělávání je poněkud nepružný. Když ještě vezmu v potaz fakt, že je únor a na stránkách ČSTS není dosud anonce na případné vzdělávání! A k tomu ještě dodám, že termíny nemusí vyhovovat všem. ČSTS by měla mít zájem na tom, aby porotovala i mladší generace (takže vlastně vyvíjení nějaké aktivity nejen od potenciálních zájemců o studium, ale i od ČSTS).

Na závěr trošku chaotického příspěvku bych rád dodal, že tímto tempem bude porotců a vlastně i trenérů (kvalifikovaných) ubývat, přičemž například porotují porotci, kteří neměli vytančenou nejvyšší třídu či neabsolvovali studium I. třídy (viz TOP porota na stránkách ČSTS).

 [reagovat]

Pavel Bič
>>>studium na FTVS 7.02.2011 08:07:55 | Na co to je reakce?

Dovolím si mírně oponovat, neb téměř jakákoliv pohybová činnost je spojena s tělesnou aktivitou, a to zejména je-li konána za určitým cílem. Tanec a to ani ten soutěžní, však nevznikl za účelem provozování fyzické aktivity, ale za účelem odreagování, navození libých tělesných pocitů a radosti z hudby, ta fyzická aktivita je jen součástí výššího cíle;-) Dále si dovolím oponovat také v těch sporovních tréninkových metodách, ty tréninkové metody vhodné pro sportovce, mohou velmi negativně působit na tělo tanečníků a jejich tělesný projev, neb tělo je nástroj tanečníků a sportovní tělesná hrubost jim toto tělo trvale poškozuje a pohybový projev zošklivuje:-(8-O Proto považuji studium na FTVS pro porotce a i trenéry za nepodstatné, či dokonce pro samotný tanec a chápání tance / a to zejména pokud, je-li vše co je tam předkládáno, bráno za „svaté“/ za škodlivé:-|, viz vývoj současného společenského soutěžního tance…, potící se sportovce ve fraku vidét prostě nemusím:-P

 [reagovat]

pragmalista
>>>>studium na FTVS 7.02.2011 08:28:52 | Na co to je reakce?

tak to s Vami 100%souhlasit nemohu, aby mohl tanecnik tancit potrebuje ovladat sve telo, tedy musi vedet „co a jak delat“ jak spravne pouzivat svaly, jak spravne stat… nebo myslite ze narp. baletaci toto nedelaji? tam bych rekl ze je to jeste tezsi nez u nas na na ftvs… mimochodem na ftvs seneuci jen pro vas (a i mne ) hrube sporty – fotbal, hokej rugby, ale i napr. gymnastika, krasobrusleni apdo.

dale nas tanec neni ani sport ani umeni, (protoze ani v jednom nedodrzuje to co je pro dane potreba) jsme nekde mezi jsme fyzicky velmi narocny esteticky pohyb.. proste tanec.

souhlasim s Pavlem Bičem, že možna muze byt vice pedagogiky a psychololie pri vyuce,

ale myslim ze neni spatne vychovavat terenery a porotce dohromady.. protoze aspon oba tabory vi co ten druhy dela/rika .. co si myslim je potreba oddělit je zavest specializaci na stt a lat zvlast,

 [reagovat]

honza
>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 09:28:32 | Na co to je reakce?

hm, také lyžuji, bruslím, hrál jsem hokej i dokonce učil tělocvik, ale také jsem mimo společenský tanec chodil v balet, prostě abych poznal… a mohu vám říci, že tanec není něco mezi sportem a tancem, jen se teď ten soutěžní tak bohužel z nutnosti stal…, tanec má zůstat tancem a v té nejvrcholnější podobě, vrcholovým tancem, prostě nezaměňovat pojmy stačí. A to, že je tanec fyzicky náročný nikoho, kdo ví, co je umění, totiž nezajímá;-), stejně jako třeba v tom baletu. A co myslíte, jak se tanečník naučí nejlépe ovládat své tělo ? No přece stejně, jako hokejista střílet góly. Tzn. na FTVS se, co vím, bohužel žádný taneční nosný předmět, co se týká postaty tance nevyučuje, teda snad mimo těch pár odchozených a odpočítaných kroků…, tak pak čemu ???;-)

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 09:45:48 | Na co to je reakce?

hmm, odpoved je castence v mem prispevku nekde dole, sportovni je na tom prave ta soutezivost… forma soutezi to je proste sport, to ze chceme znat prislusne poradi je sport to ze mame tridy vykonosti je sport, udelujem si za porazene body to je sport… pokud vim v ciste umeleckych disciplinach ani napr, vyhlasit viteze nemusi, nebo neurci poradi a pod… to u nas jaksi nejde

umeni ja pak vlastni vykon tanecniho paru… ano a to stejne povetsinou az na vyssi urovni… kde uz ten dany tanecnick musi muet ovladat sve telo a jestli se to nauci na hodinach baletu, ci v telocvicne nebo ne ?

navic umeni ve sve vrcholne forme (pohybove predevsim) je improvizace.. a ani to jaksi nedelame, predvadime naucene choreografie, predepsane variace atd…

na kazde trenerske skole je obor „specializace“ u nas tedy tanecni sport, pak zalezi ciste na tom danem svazu koho tam posle prednaset a co ten dotycny bude ucit… a myslim ze to neni pouze o krocich a pocitani…

dalsi vec je ze studium trener/porotce nema ucastniky naucit tancit, to by meli uz alespon trosku umet (viz nutne predpoklady BB nebo AA) ale naucit je porovnavat pary (protoce) anebo naucit ucit a vedet jak vest sve sverence (trener) coz je jiste lepsi nez aby na to kazdy prichzel sam (proc objevovat objevene?)

 [reagovat]

honza
>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 09:48:07 | Na co to je reakce?

ps. tanec podle mne NENI sport ALE ani NENI umění.. je proste někde mezi :-)

 [reagovat]

honza
>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 10:04:13 | Na co to je reakce?

No, pro mě přece také, umění podstatou, sport přístupem;-) Jinak víš, co znamenalo původně slovo sport…kratochvíl viz.http://dan­ce.pragmalista­.info/prispev­ky.php?id=13 zdravím

 [reagovat]

pragmalista
>>>>studium na FTVS 7.02.2011 08:30:48 | Na co to je reakce?

To máte pravdu. Nicméně, tanec vznikl v kulturách jako prostředek pochopení okolního světa, komunikace, interakce. To vše je ale doprovázeno fyzickou aktivitou, protože např. napětí a emoce se snáze komunikují ven skrze pohyb a tanec (namísto slov). Předpokládám ale, že jste měl namysli primárně pohybovou aktivitu – sportovní, to s Vámi souhlasím. K tréninkovým metodám jsem nepsal nic, ale můžu souhlasit s Vašimi postřehy. Ano, může to působit i negativně, jistě! Některé tréninkové metody mohou opravdu potlačovat vědomí a ovládání svého těla jako nástroje pohybu. Přece jen nehodnotíme sportovní výkon, ale estetickou složku tance:) Na závěr musím říct, že mě Vaše poznámka „potící se sportovce ve fraku vidét prostě nemusím“ opravdu pobavila. :D

 [reagovat]

Pavel Bič
>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 09:24:42 | Na co to je reakce?

zacina to tu byt malinko zamotane… promin, nekter reakce patri Pragmalistovi nekteré Pavlovi Bičovi… ano tanec je interakce mezi lidmi, nicméne me se velmi libi primer k baletu.. nikdo z vas by asi netvrdil ze to neni fyzicky narocne, kouknete na jejich pripravu!! a to se myslim da na ftvs take dostatecne nastudovat.. prece jenom u nas ta soutez je sport… a k tomu to ma smerovat, to je obecne, pak je tu druha stranka a to je jeden taneční pár- kde musi fungovat nejen ta sporotvni priprava ale i priprava eseticka (obleceni, vystupovani) a pak jeste ta vec s eleganci pohybu (velmi osetemetna kazdy prece jenom mame o tom sve prodstavy a svuj nazor)… nicmene nejka se to zprumerovat musi, nejak musi kazdy(porotce) rici sve ato budto X (ano/ne) nebo potom ve finale porovnat pary mezi sebou.. taddy uz zalezi zda nechaem na kazdem porotci at se rozdodnepouze na zaklade sveho pocitu (umeni) nebo mu dame nejaka hodnotici kriteria (sport.. viz krasobrusleni apod.) objektivnost je pak dana mnozstvim porotcu a nazorem vetsiny…

je pak otazka kolik porotcu je dostatecny pocet pro objektivnost, jiste by bylo idealni mit podobne jako v krasobrusleni ci jinde 2 poroty kde kazda hodnoti neco jineho, mit povinne sestavy apod… jenze to zase narazi na omezen e finance pro poradatele soutezi… a na pripadnou zdlouhavost souzeti…

v tom je myslim nas system jedinecny.. rychly a dle mne (pri vyssim posctu porotcu) dostatecne objektivni )

nemyslim ze kazdy porotce ci trener musi byt zaroven mistr republiky nebo sveta (byt to muze byt vyhoda) ale je treab aby byla porota dostatecne ruznoroda a poctech kdy jeden porotce nemuze ovlivnit vyásledek souteze moc výrazne.. coz je částečmě řešeno počtem min. 5 porotců kdy každý má 20% celkového donoceni.. při 7 už je to jen 14,3 % s při p por. pouze 11,1% takže jeden porotce ndokáže totálně změnit výsledky… což je i podstata skating systemu :-)

systém ení uplne spatný… vzdy záleží na lidech…

 [reagovat]

honza
>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 09:57:04 | Na co to je reakce?

Ahoj, dovolím si citovat „je pak otazka kolik porotcu je dostatecny pocet pro objektivnost, jiste by bylo idealni mit podobne jako v krasobrusleni ci jinde 2 poroty kde kazda hodnoti neco jineho, mit povinne sestavy apod… jenze to zase narazi na omezen e finance pro poradatele soutezi… a na pripadnou zdlouhavost souzeti…“ Hrůza jako povinné setavy, to mi stačí, když Ti současní mají jakés sestavy:-(, nevím proč8-O, hm, snad se toho nedožiji;-), společenský tanec, je přece volnost, radost z muziky, svoboda, improvizace dle hraného tématu a přímé porovnávání a soutěžení proti sobě přímo na parketě nééé??… A také se divím, kolik lidí se hned hrne do porotování a má to svědomí rozhodovat o osudu druhých8-O Jinak na to, aby měl porotce kvalifikační předpoklady přece „stačí“ umět slyšet rytmus /je to co vím pořád PRVNÍM kritériem hodnocení/, no a trochu morálky…že:-) Kontroluje to někdo, naučí se toto na FTVS ?

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 10:09:26 | Na co to je reakce?

takze povinne sestavy mame a to dokonce i ve vssich tridach… proste nejake pravky charaketisticke pro ten dany prvek… (jak by treba vypadala chacha kdyby moje improvizace nobsahovala nani jednu chacha premenu? :-) společenský tanec mozna nema napevno predepsane sestavy, pouze prvky a je na danem paru jak je na plese vyuzije.. ale to se jaksi na tanecnich soutezich nedeje, nebo ano? nicmene porad se nam tu opakuji naucene vzorce … takze zadna improvizace :-)
ajeslti nechcete byt konfrontovan s ostatnimi a byt nekym pomerovan tak proste na souteze nejzdete :-) i to je reseni

jo a mimochodem na ktere vysoké škole se učí morálka? to by mě docela zajímalo :-))

ps. myslíte ze se jich hrne opravdu moc? co je moc 40 nebo snad 2 … koli tedy podle Vas má být porotců ab to bylo objektivní a co mají hodnotit? jak presne odhadnout kdo se tedy „strefil“ do hudby lepe? kdyz je to podle Vas zakladni kriterioum? snad ze by si porotce do ruky vzal metronom? nebo pouzijeme vidorozhodciho

nebo na to spravedlive rozhodovani pouzijeme pouze pocitac?

nakonec si dovolim poznamku i fotbal je prece volnost, radost z pohybu, improvizace dle tematu… jenze nakoce musi dat gol do spravne branky a nesmi ho zahrat rukou a nezfaulovat protihtace :-)

 [reagovat]

honza
>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 10:15:20 | Na co to je reakce?

Zajímavá diskuze, ale musím běžet tancovat, odpovím na Tvoje otázky později. Zdravím.

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 10:21:16 | Na co to je reakce?

take odchazim na trenink :-) takze nekdy v noci opet tu :-)

ps. prosel jsem si diskuzi o sport-tanci na vasich webovkach a myslim ze renda to vyjadrila dobre… nicmene ne kazdy sportovec dela tu svou formu pohybu kvuli soutezim… jsou tedy umelci?

 [reagovat]

honza
>>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 18:11:35 | Na co to je reakce?

Souhlas, Renda to vyjádřila pěkně a cením vysoko její příspěvek ;-). Ano, soutěživostí vzniká mocná motivace, tělesné dispozice se rychleji rozvíjejí a v konečném fázy by se měl stát taneční pár stát párem uměleckým, mistrovským :-D A také proto se začalo soutěžit ve společenských tancích. Jinak často vídávám i nesoutěžní páry a to zejména v kubánské salse , či v jiných tancích přímo mistrovské…:-P Prostě rád vidím, když si to pár užívá na parketě tělem i duší;-)

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 19:03:13 | Na co to je reakce?

ano soutezivosti vznika vysoka motivace a telesne dispozice se rychleji rozvijeji… a prave k tomu aby se rozvijeli spravne a nebylo poskozeno ci nauceno spatnych navyku je dulezita aby trener neco vedel o stavbe lidskeho tela, o spravnem pouziti tela, o spravnem postupu vyuky atd a o tom se jiste budouci nebo i stavajici trener muze dozvedet treba pri trenerskem studiu na ftvs :-)

 [reagovat]

honza
>>>>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 19:16:00 | Na co to je reakce?

Bohužel to tak v empirických vědách nefunguje a to z jednoho důvodu, žádnému hráči na kytaru nepomůže znalost z čeho se skládá jeho hudební nástroj…a to ani trenérovi /i když se určitě ta znalost také hodí/, mohu to říci z vlastní zkušenost, neb jsem na pedagogické fakultě také složil zkoušku z anatomie, ha,ha ;-), to by bylo moc jednoduché…

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 18:22:58 | Na co to je reakce?

Souhlas, Renda to vyjádřila pěkně a cením vysoko její příspěvek ;-). Ano, soutěživostí vzniká mocná motivace, tělesné dispozice se rychleji rozvíjejí a v konečném fázy by se měl stát taneční pár stát párem uměleckým, mistrovským :-D A také proto se začalo soutěžit ve společenských tancích. Jinak často vídávám i nesoutěžní páry a to zejména v kubánské salse , či v jiných tancích přímo mistrovské…:-P Prostě rád vidím, když si to pár užívá na parketě tělem i duší;-)

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 17:45:41 | Na co to je reakce?

Ahoj, ještě sice není noc, ale ta má každodenní kratochvíl již dnes bohužel skončila, tak se pokusím odpovědět… koukám, že se dostáváme k jádru „pudla“.

cituji "ps. myslíte ze se jich hrne opravdu moc? co je moc 40 nebo snad 2 … koli tedy podle Vas má být porotců ab to bylo objektivní a co mají hodnotit? jak presne odhadnout kdo se tedy „strefil“ do hudby lepe? kdyz je to podle Vas zakladni kriterioum? snad ze by si porotce do ruky vzal metronom? nebo pouzijeme vidorozhodciho

nebo na to spravedlive rozhodovani pouzijeme pouze pocitac?"

Jen mým 1.kriteriem hodnocení to není, převzal jsem jej z pravidel např. DSF, IDSF a ČSTS z taneční literatury, známých i měně známých kapacit ve společenském tanci, bohužel však převážně doby minulé :-?.???

Mým se stalo však postupně také…;-) Z hrůzou jsem zjistil, že téměř nikdo neví, co si pod tímto pojmem představit /rytmus/, že se nedá změřit, že se dá vysvětlit po svém a další nesmysly. Nechápu jak mohla vzniknou tato pochybnost a neznalost. Teda chápu, téměř v žádné taneční literatuře se o tomto nehovoří, jen se mluví o jakémsi pojmu být v rytmu. Nebudu se dále šířit o tom, že každá hudební skupina či orchestr touží míti toho nejrytmičnějšího bubeníka a dále i hráče nástrojů, neb, kdo někdy hrál, tak ví o čem mluvím.

Je-li totiž, nástrojem tanečníka /tanečníků/ v tanci jeho vlastní tělo /těla/ vyjadřující svým pohybem danou hudební předlohu, pak je to stejně uchopitelné a poznatelné:-). K tomu je však potřeba zejména u porot proškolení a však ani potom, to ne každý pozná a může tento dar snadno rozvíjet. Jak jste asi poznal, studoval jsem tanec u pana K. Havlíčka a hádejte, co bylo nejdůležitější součástí jeho zkoušek na porotce, …napovím umět vyjádřit přesně rytmus.

Jinak souhlasím, vidět však, kdo je lépe v rytmu, je daleko obtížnější…proto vzniklo také tzv. omezení figur, proto vznikl skating systém, více porotců, proto nemůže porotovat prostě každý…;-) Jinak smysl pro rytmus vídávám u současné generace často a s chutí, škoda jen, že se tak málo dnes hodnotí:-( – bere jim to totiž postupně vítr z plachet a zážitek z tance / a ne, jen jim…:-?/

 [reagovat]

pragmalista
>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 19:19:31 | Na co to je reakce?

takze v si docela rozumime :-) i porotce se musi nekde vzdelavat a proc oddelovat vzdelavaci porotce a trenera? vzdyt se obe funkce casto splivaji… ano porotcu je potreba vice nez 5 na tom se take shodneme…a v poslednim odtsavci je i uznal dulezitost omezeni figur…

ja myslim ze si rozumime, jen obcas nemluvime stejnou reci .-)

 [reagovat]

honza
>>>>>>>>>>studium na FTVS 7.02.2011 19:31:51 | Na co to je reakce?

jo rozumíme, jen některé pojmy se v čase zdeformovaly a pravá podstata slov kolikrát nabývá jiného významu, a od toho, aby tomu tak nebylo, by mělo být právě studium tance, porot a trenérů. A jelikož studium na FTVS běží již nějkou dobu, tak jak je možné, že se vše tak překrucuje ? P.S. Jukni na ČT2 je tam nějaký film kde vědí co je rytmus;-)

 [reagovat]

pragmalista
>>studium na FTVS 7.02.2011 07:39:04 | Na co to je reakce?

hm, vypadá to, že jste odpověděl vyčerpávajícím způsobem, jenže, mně připadá důležitěší, než znát anatomii, aby porotci poznali, kdo např. na parketu tančí, a kdo třeba jen cvičí…8-O…, čili o anatomii a pod. vědních disciplínách studovat je možné, ale nejdříve by se mněla studovat podstata, nemyslíte ??? Prostě šachisté také hýbou rukama /a takový turnaj je také velmi namahavý/, ale prostě hýbání rukama při posouvání figur, prostě není smyslem hry, ale jen nutností…;-), prostě stejně jako v tanci:-)

 [reagovat]

pragmalista
Porotcování 6.02.2011 07:10:32

Nazdárek všichni, chtěla bych se zeptat, jak je to s porotci vlastně?? Jakou třídu a v čem musím mít na to, abych mohla porotcovat LAT? Slyšela jsem, že např. abych mohla pískat D, C LAT, musím mít min. B v LAT i STT??? Moc se v tom nevyznám, díky za objasnění :-)

 [reagovat]

Sluníčková
>Porotcování 6.02.2011 07:22:38 | Na co to je reakce?

jj tak to je

 [reagovat]

>Porotcování 6.02.2011 08:24:49 | Na co to je reakce?

http://www.csts.cz/…ORC11006.pdf

tady to je napsany, od §7

 [reagovat]

Lukáš B.
>>Porotcování 6.02.2011 08:51:39 | Na co to je reakce?

Díky, ale přijde mi to divné, jako když někdo miluje latinu, má v ní M, a chce pískat, tak nemůže protože nemá stt?? Nechápu…

 [reagovat]

Sluníčková
>>>Porotcování 6.02.2011 09:15:34 | Na co to je reakce?

no, ja si nejsem uplne jistej jak to je, i kdyz na webu csts je u seznamu porotcu rozdeleni na stt a lat, tak u licence to myslim neni, ta je delaana jakoze na stt i lat dohromady…ale nevim jiste jak to je

 [reagovat]

Lukáš B.
>>>>Porotcování 6.02.2011 09:30:18 | Na co to je reakce?

Ja mam pocit ze ani neni zadny porotce, ktery by piskal jenom STT a nebo jenom LAT, vzdycky piskaji obe kategorie, tak asi je vzdy licence na obe kategorie dohromady.

 [reagovat]

>>>>>Porotcování 6.02.2011 12:00:57 | Na co to je reakce?

Licence je na obě kategorie, pouze u MČR se rozlišuje STT/LAT. Takže např. Eva Bartunkova muze piskat TL STT, ale už nemůže MČR STT. (Viz seznam TOP porotců na svazu, odkaz nedávno i tu.)

Pokud má někdo např. M jenom v jedné skupině, může požádat o výjimku.

 [reagovat]

Voldik
>>>>>>Porotcování 6.02.2011 19:17:21 | Na co to je reakce?

muze zazadat o vyjimku pouze pokud ma alespon obhajene M. tj do 24 ve vysleku ligy nebo na 36 na mcr. proste nesmi spadnout. pak muzes pozadat o vyjimku o uznani tr. III tzn muzes porotovat D a C… dalsi postup uz je stejny chces II, musis mit A,A a samozrejme zkousky (katalog STT LAT, vseobecne zaklady – viz studium licence B na ftvs)

 [reagovat]

honza
>>>>>>>Porotcování 7.02.2011 05:45:32 | Na co to je reakce?

Aha, tak děkuju :-)) Ale stejně mi o přijde na hlavu :D

 [reagovat]

Sluníčková
>>>>>>>Porotcování 7.02.2011 06:47:19 | Na co to je reakce?

Pro přehled – Kvalifikační řád ČSTS – http://www.csts.cz/…ORC11006.pdf (jsou popsány výjimky, nicméně je možno žádat o ně pouze jednou).

 [reagovat]

Pavel Bič
>Porotcování 10.02.2011 12:17:47 | Na co to je reakce?

Vážená slečno Sluníčková !
Asi před třiceti léty jsm napsal trochu rozsáhlejší pojednání o porotování. Něco Vám z tohoto pojednání opíši. Myslínm že to, co budu říkat stále platí, ale nevím . Tedy… JAKÝ BY MĚL BÝT POROTCE ? VSTUPNÍ PŘEDPOKLADY !
Myslím si : Něco by mu měl dát BŮH , či ti, kteří ho zrodili (INTELIGENCI), o něco by se měl postarat sám (JEJÍ ROZVINUTÍ), potom ještě by měl získat vlastním přičiněním i přičinění organizace, ve které působí, speciální ODBORNÉ ZNALOSTI.
Je třeba podrobně specializovat, co to odborné porotcovské znalosti jsou, neb lid prostý se často mylně domnívá, že to jsou odborné znalosti trenérské či praktické-taneční, jež sice na škodu zpravidla nemusí být,NEJSOU VŠAK PRO FUNKCI POROTCE DOMINUJÍCÍ .
Pak by měl mít k tomu vlastnosti, které opět nadělil trochu ten BŮH, trochu prostředí růstu, trochu rodiče, trochu přátelé i nepřátelé, hodně on sám. Tedy… POCTIVOST, MORÁLKU, UMĚNÍ OPROSTIT SE OD NEŽÁDOUCÍCH VLIVŮ, TECHNICKOU SCHOPNOST POSOUDIT KVALITU, VĚDĚT CO JE TA KVALITA, UMĚNÍ SROVNAT POSUZOVANÉ A OPĚT MORÁLKU A MORÁLKU !
Tak to jsem napsal kdysi. Zdá se mi, že se to stále hodí. Vladimír BURYAN

 [reagovat]

Buryan Vladimír


Nadpis
Text
Podpis Přihlaš se! Příspěvěk bude mít větší hodnotu.
Email