Jana
Začinájící

Strečing / posilování

Zpět na přehled témat


Přidat nový příspěvek

Reagujte prosím na konkrétní vzkazy, pokud je to možné (diskuse bude přehlednější)

Legenda: Nepřihlášený pisatel    Registrovaný uživatel   Ověřený uživatel


Příspěvek 2018-06-22 05:23:00

Strecing re 18.02.2015 04:05:24

Ahoj, strecing po treninku je velice dulezity ale dulezite jsou i doplnky stravy at uz proteiny nebo sacharidy.

 [reagovat]

Tomáš
strecink 30.04.2014 12:50:06

mne teda pomaha, kdyz si pred kazdym prektisem poradne protahnu vercajk, nejlepe nekolikrat, pak to tancuje samo :-)

 [reagovat]

karel
Strečing / posilování 20.05.2013 17:04:47

Nikdo nic? Neříkejte, že nestrečujete :-)

Ok, tak zkusím začít já:

  • Osobně mi přijde velmi užitečný cvik prkno a jeho variace. Zpevňuje držení těla, což je základní předpoklad pro kvalitní tančení jak standardu, tak latiny.
  • Dále pro standard rotace krku – samozřejmě prováděná s usazenými rameny a nejlépe se standardním rámem :-) Zpevňuje svaly nutné pro udržení rámu (mezilopatkové svaly, ramena) a protahuje krk.

Naopak méně užitečné pro tanec mi přijde např.:

  • Protahování zadních stehenních svalů. Tento cvik mi přijde dobrý možná jako prevence zranění při tréninku, ale stejně si nedokážu představit figuru (minimálně pro kategorii D a C), kde bych takové protažení využil. A už vůbec ne pro kluky :-)

Co říkáte, vidíte to stejně jako já? Nějaké další názory / zkušenosti?

 [reagovat]

NanuqCZ
>Strečing / posilování 21.05.2013 10:06:36 | Na co to je reakce?

Ahoj.

Vím, že v tomto asi nebudu úplně objektivní (fyzické přípravě jsem dle některých přisuzoval váhu až moc velkou), ale myslím si, že se nedají jednoduše jmenovat 3–4 cviky, které jsou důležité. Jde o procvičení (posílení, protažení, prostě přípravu)celé­ho těla.

Velké oblibě se těší systémy jako je např. pilates, které se soustředí hodně na centrum těla, koordinaci i na strečink. Já to zkusil bohužel jen párkrát, ale bylo to fajn. Dalším užitečným prvkem je dynamická příprava, např. švihadlo, atletická abeceda atd.

Jako reakci na Tvé cviky – prkno určitě ano, nicméně pozor na ztuhlost držení těla; rotace krku jsou užitečné (např. trénování headflicku do tanga před zrcadlem je něco podobného), ale svaly nejprve zahřát a pozor na nefyziologicky extrémní polohy krku. Držení STT rámu je ok, dá se vylepšit použitím gumového pásu (theraband) nějak napnutého přes záda. A dá se tak i tančit, což je mnohem vhodnější než statické cvičení. S nevhodností protahování zadní strany stehen ovšem souhlasit nemohu – i když se tanečník zezačátku do tak extrémní polohy nedostane, kvalitní protažení je vhodné. Vždy je kvalitnější pohyb v „pohodlném rozmezí“ než na pomezí extrémů (tj. stejný pohyb půjde protaženému lépe; a na kvalitní krok ze snížení (ve STT skoro všude :-D ) je tohoto protažení opravdu třeba..

Jinak strečink považuji pro tanečníka za důležitější, než posílení, měl by být každodenně, nebo minimálně po každém tréninku. Cvičení potom dle nějakého plánu.. např. nějaký jednoduchý systém 15–20 minut 3× týdně doma a pak 1× týdně pohybovka s někým, kdo tomu rozumí (máte něco takového v klubu?)

K zdravotním dopadům se vyjadřovat nebudu, psal bych pár hodin v kuse 8-)

 [reagovat]

Vítek Navrátil
>>Strečing / posilování 21.05.2013 13:24:08 | Na co to je reakce?

Tím protahováním zadní strany stehen jsem chtěl říct, že určitě existujou cviky, které jsou pro tanec víc důležité, a které míň. Přístup „Dělej všechno, co existuje, ono ti něco z toho pomůže“ se mi prostě nelíbí, a proto jsem založil tohle téma.

K tomu pilates, cítil jsi pak, že ti to pomohlo i v tanci? Já jsem např. kdysi, když jsem jednu dobu nechodil na tréninky latiny, cvičil doma power jógu. Ta taky posiluje i protahuje centrum těla. V power józe jsem se zlepšil, ale když jsem pak zase začal trénovat latinu, stejně jsem byl v latině strašně ztuhlý (zkracování stran, práce těla atd. prostě nešla vůbec jako dřív, i když jsem tam nějaký pohyb chtěl udělat).

A přesně to hledám, nějaký systém cviků, u kterého poznám, že mi v tanci pomohl. A protože jsem hodně teoreticky založený člověk, rád bych i věděl, proč mi pomohl. U nás v klubu už totiž trenérka na pohybovky není, tak tomu chci rozumět sám.

Jinak, díky za příspěvek ;-)

 [reagovat]

NanuqCZ
>>>Strečing / posilování 22.05.2013 18:43:50 | Na co to je reakce?

Ze strečinku je dle mého dobré prakticky všechno, hlavně nic nevynechávat..

A co se dalšího cvičení týče, tak nevím, jaká je power jóga, ale myslím si, že základ je samotné tančení (i třeba sám), bez toho to cvičení může přinést právě onu nežádoucí ztuhlost. Kdežto v kombinaci s tancem se člověk časem naučí vnímat svoje tělo a cvičit to, co cítí, že potřebuje..

Ale z těch univerzálních.. švihadlo, výpony na lýtka (ale v různých variantách – výdrže, explozivní výpony apodob). A dál něco na osu – balanční cviky na gymballech nebo na bosu, cviky na rovnováhu (stát na vysoké špičce jedné nohy a něco dělat, třeba kroužit druhou nohou, nebo pánví, atd).

A hlavně a nejvíc: Prektisy, pretisy, prektisy :)

 [reagovat]

Vítek Navrátil
>Strečing / posilování 13.02.2014 17:54:28 | Na co to je reakce?

Jednou jsem si v při cvičení natrhl sval a nemohl jsem půl roku cvičit. Od té doby se před cvičením protahuji alespoň 5 minut. V posilovně ale pořád vídám hrozně moc lidí, kteří strečink úplně vynechávají.

 [reagovat]

Jarda
Strečing / posilování 19.05.2013 17:46:26

Ahoj, poslední dobou čím dál tím víc zjišťuju, jak je strečing a posilování pro tanec důležitý. A tak bych se chtěl zeptat na vaše názory a zkušenosti.

  1. Které cviky jsou pro vás pro latinu / standard nejdůležitější? Prosím o stručnost, zkuste vybrat max třeba 3 cviky.
  2. Proč se vám zrovna tyto cviky zdají pro latinu / standard důležité? Zde bych naopak byl rád, kdybyste se co nejvíc rozepsali :-)

Moc díky za názory.

 [reagovat]

NanuqCZ


Nadpis
Text
Podpis Přihlaš se! Příspěvěk bude mít větší hodnotu.
Email